Hola Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van JurenPam In Amerika - WaarBenJij.nu Hola Mexico - Reisverslag uit Cancún, Mexico van JurenPam In Amerika - WaarBenJij.nu

Hola Mexico

Door: Jur en Pam

Blijf op de hoogte en volg JurenPam

02 Maart 2013 | Mexico, Cancún

Brussels - Cancun

Omschrijving:

Wist jij dat het verschil tussen een 0 en een O op een Nederlands paspoort nummer niet te zien is? Wij ook niet, tot we moesten inchecken en Pam haar Esta formulier niet geldig was. En zonder Esta kom je Amerika niet in. Op een krakkemikkig apparaat moesten we in alle haast nog een nieuw Esta formulier voor Pam regelen.

Na een emotioneel afscheid van de familie konden we dan eindelijk echt vertrekken, met 10 minuten over zijn we op het vliegtuig naar New York gestapt. Jurriaan heeft geslapen als een baby en waarschijnlijk over de aardige Italiaans lijkende vrouw heen gekwijld terwijl Pam het hele vliegtuig wakker hield met haar geschater om de film Hotel Transsylvanië.

Ook de twee overstappen gingen heel soepel. De Amerikanen zijn heel vriendelijk. Pam haar grote tas met medicatie werd nauwelijks een blik waardig gegund, it's finnnnneeeeeeeeeeeee. Uiteindelijk zijn we met een half uur vertraging in Cancun aangekomen. Niet slecht!

Cancun. Wat een binnenkomer. Ons taxibusje reed langs de strip. Coma zuipen voor gevorderden terwijl meisjes van nauwelijks 16 jaar in bikini vulgaire bewegingen trachten te maken. Niet echt het backpackers gevoel. Als laatste stop van het busje zijnde waren we echt gesloopt.

Een hartelijk welkom in het kleine Mayan hostel doet dan goed. Ongeorganiseerd, overal muziek en pleintjes om ons heen en warme gemoedelijke wind. Heerlijk. We hebben nog even een eerste hapje guacamole gegeten op het pleintje om de hoek om vervolgens keihard in slaap te vallen in een kamer gevuld door muziek van buitenaf, heerlijk!

Jurriaan werd om half 6 wakker, klaarwakker. Genieten van de ochtendzon, de vogeltjes die badderen in het eerste ochtendlicht. Wachtend op het ontbijt van 9 uur.

Bij het ontbijt meteen een heleboel mensen ontmoet, goede verhalen, veel tips en meteen een boek gescoord dat gestolen is uit de bibliotheek van Londen, en aangezien wij het meest dichtbij wonen moeten wij het retourneren. Deal.

Vandaag gaan we lekker rondlopen door de stad en genieten van de zon, de muziek en de vrijheid.

Liefs Jurriaan en Pam

• 02 Maart 2013 - 16:49

Jorien:

Hahah geweldig om te lezen, ik leef helemaal mee en kan me het beeld voorstellen!

Geniet lekker!!!!

Liefs

• 02 Maart 2013 - 19:23

Tante A.:

Wauw wat een leuk verslag van jullie eerste avonturen. Wat n bak meteen bonen en mais; Pam's favoriet! Wilde haar gezicht wel zien haha!

• 02 Maart 2013 - 19:32

Rosa:

Lieve poeps, ziet er supergaaf uit!
    ben stront jaloers op jullie..

hebben jullie al foto's van mexicoo?

liefs,

• 21 Maart 2013 - 20:58

Wout Daan En De Darm En De Kleine Man:

Jezus Jur had je je matties niet even kunnen weten dat je een waarbenjij.nu hebt. Moeten we het weer van de kleine man horen.
    Anyway het lijkt erop dat jullie je wel vermaken en dat is altijd +1. Helaas heb je wel de beenham gemist vanavond. Daan lijkt een goede kok, Wout vertelt (want ja dat schrijf je met een T) slappe verhalen en ik heb een slappe en Vin loopt een bier achter...
    Lataa

Tags: Mexico