de eerste week vol zon - Reisverslag uit Tulum, Mexico van JurenPam In Amerika - WaarBenJij.nu de eerste week vol zon - Reisverslag uit Tulum, Mexico van JurenPam In Amerika - WaarBenJij.nu

de eerste week vol zon

Door: Jur en Pam

Blijf op de hoogte en volg JurenPam

09 Maart 2013 | Mexico, Tulum

De eerste heerlijke week zit erop. Cancun was een perfecte start met een hostel midden in down town waar we vanaf alle kanten omringd werden door Mexicaanse muziek, geuren en kleuren. De eerste quasedillas en nachos werden genuttigd en op pleintjes werd de salsa gedanst. Om op het strand te komen moesten we de strip overleven, maar aangezien we niet zo n zin hadden in geordie shore achtige taferelen hebben we de ferry naar isla mujeres gepakt om daar bij geschifte amerikanen achter op een golfkarretje te belanden om het eiland rond te crossen.
Na Cancun zijn we verder gereis naar Playa del carmen, ook hier ging het reizen weer meer dan soepel, connextion kan nog wat leren van de busservices hier. Het hostel vinden in playa was niet zo moeilijk, het is namelijk maar 1 straat met een paar kleine zijstraatjes. Pam had zich zeer verheugd op de tequila aangezien het hostel tequilita heette, maar helaas.. een heerlijk tweepersoonsbed was het enige wat ons stond op te wachten.
Het strand van playa is heerlijk, knalblauwe zee en overal amigos die de mooiste liederen zingen voor de amerikanen op hun ligbedjes, maar waar wij als backpackers op ons handdoekje prima van mee konden genieten. De zon was helaas ook iets te permanent aanwezig wat Pam een lichte zonnesteek bezorgde. Dit zorgde ervoor dat we party place de Coco Bongo nooit van binnen hebben mogen aanschouwen, naar groot verdriet van Jurriaan.
Na een paar dagen lekker bijkomen op het strand en savonds burgerlijk vroeg naar bed ( er was verder toch niemand in het hostel) zijn we verder gereisd naar Tulum. Hier slapen we in een super leuk hostel met meer dan 20 mensen in 1 dorm. Tulum is een stadje waar een snelweg doorheen denderd, maar als je die snelweg een stukje afwandeld of fietst wat wij hebben gedaan kom je bij een sprookjesachtig strand waar jullie de foto's jaloersmakend van zullen vinden. Vandaag zijn we samen met lotte uit amsterdam naar een grot geweest waar je kon snorkelen en zwemmen tussen de stalagtieten en stalagmieten.
Mexico heeft ons een heerlijke eerste week gegeven, morgen op naar Belize, op naar nieuwe avonturen.

• 10 Maart 2013 - 12:02

Vincent:

Ha Jur en Pam!

Leuk om jullie te kunnen volgen. Mooie foto's en verslag! Blijf van elkaar en de omgeving genieten en hou ons hier in Nederland op de hoogte. Bedankt trouwens voor jullie lieve reactie op de website van Edukans.

Tot snel en laat even weten wanneer Skype aan staat!

Vin

ps. Jur, het ziet er naar uit dat die mooie club uit Amsterdam koploper gaat worden. PSV heeft gister met 2-1 van Heerenveen verloren..

• 10 Maart 2013 - 20:02

Pinguïn:

Hè maar 1 weekje in dat leuke Mexico? Klinkt zo leuk

Gr. P

• 11 Maart 2013 - 10:04

Rick:

Jurrie/Pammie!

Wat een enthousiaste verhalen! Nu de winter hier in Nederland voor de zoveelste keer heeft ingezet, zou ik ook niets liever willen, dan jullie kant opkomen...;-)

Ik zat gisterochtend een reisprogramma op tv te kijken, en daar noemden ze Belize "het best bewaarde geheim van Midden-Amerika"... Dat belooft dus wat!

Ik wens jullie heel veel plezier!

Tschüs Rick

P.s. Ik zal het aan Connexxion doorgeven...:-P

• 13 Maart 2013 - 19:24

Tante A.:

Lieve J&P,
    Wat een prachtige, jaloersmakende foto's haha! Ziet er erg goed en mooi, ben heel benieuwd of Belize zo mooi is als ze zeggen..nou lieverds geniet ervan hoor!!!!

• 14 Maart 2013 - 01:11

Simone:

Ha Jur & Pam,
    Dat klinkt gooooedd!!!
    En wat een jaloersmakende foto's met die prachtige stranden, niet te doen haha.
    Geniet ervan met z'n tweetjes !!!
    Lieefs, Simoon